وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

با ویندوز هشت آشنا شوید



 

به زودی ویندوز هشت راهی بازار می شود و جایگزین ویندوز هفت خواهد شد. در این نسخه تغییرات درونی زیادی انجام شده با این حال ممکن است ظاهر آن چندان جدید نباشد. مهم ترین تغییرات ویندوز هشت را در ادامه می خوانید. جالب است بدانید این نسخه از ویندوز هم برای تبلت ها کاربرد خواهد داشت و هم برای رایانه های عادی.

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:ویندوز هشت,     

رمزی کردن ایمیل



 


آدرس ایمیل شما:

آدرس ایمیل رمزی شده:



این فرم به شما کمک می کند تا آدرس ایمیل خود را برای استفاده های متعدد رمزی کنید. وجود کاراکتر ها. تغییر شکل کد اسکی آدرس ایمیل شما در وجود دکیمال معادل خودش. آدرس ایمیل خود را در جعبه متن اولی وارد کرده، دکمه رمزی کردن را بفشارید. سپس کد ایجاد شده در جعبه متن پایینی را کپی کنید. این آدرس ایمیل رمزی شده، بوسیله هر مرورگری می تواند به حالت اصلی خود برگردد. شما فقط کد ایجاد شده را در هر جایی که ایمیل خود را وارد کرده اید جایگذاری کنید و دیگر نگران لیست های هرزنامه نباشید.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

این سایت تصویر شما را به صورت آنلاین ویرایش می کند



این سایت تصویر شما را به صورت آنلاین ویرایش می کند

 

 

http://snipshot.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

کامپیوترها در سال ۲۰۵۰ چه تغییری می کنند ؟



 
به نظر شما کامپیوترها در چند سال آینده چه شکلی خواهند بود ؟ آیا بازهم مثل الان موس و کیبورد استفاده می کنیم یا واقعا درون یک دنیای تمام دیجیتال زندگی خواهیم کرد ؟ بیایید باهم طبق یک سری قوانین و حدسیات جلو بریم تا ببینیم در سال ۲۰۵۰ کامپیوترها چگونه خواهند شد .

 

 

آینده کامپیوترها

www.1818.mihanblog.com

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

توصیه هایی به آنها که دوست دارند برنامه نویسی یاد بگیرند



 

تصمیم به شروع یاد گیری برنامه نویسی برای بسیاری از ما از یک جرقه گرفته شد، شاید دوستمان را دیدیم که یک برنامه را نوشته و ما ناگهان علاقه مند شدیم، یا از موفقیت های یک برنامه نویس شنیده ایم و می خواهیم مثل او شویم لذا شروع به یادگیری برنامه نویسی می کنیم و یا صد ها دلیل دیگر که می تواند نسبت به افراد متغیر باشد، ولی در ذات قضیه یک امر مهم خفته است و آن اینکه، همانطور که ناگهان علاقه مند به برنامه نویسی شده ایم ممکن است خیلی ناگهانی تر از آن بیزار شویم، پس توصیه می کنم به توصیه هایی که در ذیل آمده قبل از شروع برنامه نویسی عمل کنید و اگر در میانه راه هستید می توانید با موارد زیر خود را بسنجید تا ببینید کجا قرار دارید.

 

Programmer - www.Barnameha.com

در مرحله اول، حتما زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر اطلاعات دقیقی از برنامه نویسی ندارید با پاسخ دادن به سوالات زیر مسیر خود را انتخاب کنید: آیا دوست دارید برنامه هایی که تحت اینترنت اجرا می شوند را بنویسید؟(مثل وبسایت ها) یا برنامه هایی که در سیستم کاربر اجرا می شوند؟
آیا دوست دارید برنامه ها یا سایت هایی که می نویسید حال ایستا داشته باشند یا پویا باشند؟ آیا دوست دارید برنامه هایتان تک کاربره باشد یا چند کاربره؟ آیا می خواهید برنامه های بزرگ سازمانی بنویسید یا برنامه های ساده؟ و …

اول از همه مسیر خود را در مسیر گرایش برنامه نویسی مشخص کنید. می خواهید برای وب بنویسید یا برای سیستم کاربر؟
پیشنهادم برای آنهایی که دوست دارند تحت وب بنویسند : PHP, ASP.Net, Java می باشد. دقت کنید برای شروع برنامه نویسی تحت وب حتما با HTML, Java Script و CSS آشنا باشید. بدون این سه مورد شما یک برنامه نویس حرفه ای تحت وب نخواهید بود. دقت کنید انتخاب PHP انتخاب مناسبی است مادامی که به نوشتن برنامه های تحت وب محدود مبادرت بورزید، PHP می تواند در نوشتن سایت ها یا برنامه های تحت وب پیچیده مشکل ساز باشد.
حال آنکه یاد گیری جاوا در نوع خود کمی مشکل می باشد، ولی سایت هایی که با جاوا نوشته شوند واقعا قابل اعتماد و مستحکم هستند، بعلاوه اینکه دستمزد یک سایت نوشته شده با جاوا به مراتب بسیار بیشتر از سایتی نوشته شده با PHP است. این در حالی است که ASP.NET در میان این دو قرار دارد و از ویژگی های هر دو در خود دارد، هم آسان است و هم پایدار، پس می توانید ASP.Net را هم در لیست علاقه مندی های خود برای برنامه نویسی تحت وب قرار دهید. پروژه های نوشته شده با ASP.net هم به مراتب گران می باشند و می توانند دستمزد خوبی برای برنامه نویس داشته باشند.
ولی دانستن نکات فوق زمانی مفید خواهد بود که شما با یک پایگاه داده استاندارد هم آشنا باشید. انتخاب خیلی از برنامه نویسان خلاصه شده در: Oracle, MySQL و MS SQL Server. البته هسته هر سه زبان SQL می باشد، لذا SQL را یاد بگیرید. توجه به این نکته که یادگیری پایگاه داده خیلی کمتر زمان بر خواهد بود، می توانید ابتدا به یاد گیری آن بپردازید و چون در برنامه نویسی حرفه ای باید با دستورات SQL هم برای تولید برنامه آشنا باشید لذا مفاهیم و دستورات SQL را که بسیار آسان هستند را یاد بگیرید.

حال برای شما که کمی مصمم تر شده اید باید توصیه کنم حتما قبل از ورود به مقوله برنامه نویسی سعی کنید مفاهیم IT را فرا بگیرید. مفاهیم IT با اینکه تاثیر مستقیمی در برنامه نویسی ندارند ولی بدون آنها شما هرگز نخواهید توانست یک پروژه را سالم به هدف برسانید. منظور از این مفاهیم، شامل نحوه عملکرد سرورها، امنیت، نحوه عملکرد مشتریان سایت شما و … می باشد. برای مثال شما باید بدانید که چطور کدهایتان در سرور اجرا خواهند شد و اصلا یک سایت با چه پروسه ای برای کاربر نمایش داده می شود؟ مجموع این دانسته ها را مفاهیم IT می گوییم و شما برای برنامه نویسی یک پروژه کاربردی باید در حد متوسط به بالایی با آنها آشنایی داشته باشید. البته برعکس برنامه نویسی که با کسب تجربه رفته رفته اصولی تر می شود، مفاهیم عمدتا قضیه های ثابتی هستند که می تواند از منابع مختلفی مثل اینترنت با آنها آشنا شوید.

چنانچه شما علاقه مند به یادگیری یک زبان برنامه نویسی برای تولید نرم افزارهای تحت کامپیوتر کاربر می باشید، کمی کارتان مشکل تر است. در واقع برنامه نویسی لوکال (تحت سیستم کاربر) به نوعی سخت تر است. البته این امر وقتی احساس می شود که شما هم در وب بنویسید هم لوکال، این دشواری زمانی احساس می شود که به برنامه نویسی تحت وب که تا حدودی آسان است عادت کرده باشیم. توجه با این نکته که برنامه های نوشته شده لوکال می توانند واقعا سودآود باشند، خیلی از برنامه نویسان حداقل یک زبان برنامه نویسی لوکال را یاد می گیرند. دقت داشته باشد که دانستن همان مفاهیم و اطلاعات IT ضروری می باشند. در واقع این مفاهیم دید شما را نسبت به برنامه ای که می نویسید بسیار وسعت می بخشند. همچنین بحث پایگاه داده نیز در این نوع برنامه نویسی استوار است. با این تفاوت که گرایش بیشتر به سمت پایگاه داده های Oracle, MS SQL Server یا MS ACCESS می باشد. زبان های برنامه نویسی رایج و بسیار مناسب هم در این زمینه: C++ , C#, Java, Delphi, VB می باشند. البته موارد دیگری هم هستند که یا کاربران کمی دارند یا در حال انقراض می باشند… دقت داشته باشید که انتخاب هریک از این زبان ها مستلزم پیش نیازهای خاصی می باشد ولی در کل آشنایی کامل با الگوریتم ها و زبان برنامه نویسی C کمک شایانی برای شما خواهد کرد.

اگر بخواهیم از بعد دیگری قضیه را بررسی کنیم، عوامل بسیاری نظیر: صبر و حوصله، پشتکار، علاقه وافر، خلاقیت، دقت، هوشیاری و سرعت عمل از عواملی هستند که بسیار به یادگیری یک زبان برنامه نویسی کمک می کنند.
ضمن اینکه دانستن زبان انگلیسی یعنی ۵۰% پیشرفت اولیه! انگلیسی به حدی در برنامه نویسی به درد شما می خورد که خودتان متعجب می شوید.
دقت کنید قبل از شروع بسنجید و ببینید که شما توانایی یاد گیری را هنگام خودخوانی دارید یا نه؟ شایان ذکر است بسیاری از متخصصین برنامه نویسی خودشان برنامه نویسی را یاد گرفته اند و کلید آن مطالعه Ebook های زیاد و تمرین و نوشتن کد است. اگر نیاز به یک کلاس برای شروع دارید، این کار را بکنید، مسیر را پیدا کنید و خودتان ادامه دهید.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

بازی لی لی مدل سال ۲۰۱۰



 

یاد دوران کودکی و بازی لی لی در حیاط مدرسه بخیر. حالا هم اگر این نسخه دیجیتالی اش را داشته باشیم من بدم نمی آید دوباره سراغش بروم. یک آژانس طراحی در لندن نسخه پیشرفته تری از این بازی را ساخته است. سیستم کار نسبتا ساده است: شما مانند قبل بازی می کنید. حرکات از طریق سنسورهایی که در مربع های روی زمین کار گذاشته شده است دریافت می شود و به صفحه نمایشگر نورانی مقابل منتقل می شود. ‏

حالا می توانید حرکات را بر اساس رنگ روی نمایشگر مقابل ببینید. این شرکت می گوید برای ساخت این بازی لی لی دیجیتالی ۱۴۹ دلار هزینه کرده است و قصد دارد آن را در یک نمایشگاه هنری به نمایش بگذارد تا بازدید کنندگان با آن بازی کنند. ‏

+ نوشته شده در سه شنبه هجدهم مرداد 1390ساعت 15:37 توسط یاور هاشمی | آرشیو نظرات

ايتنا - توليد کنندگان محتوای الکترونيکی و سايت‌های ويژه گوشي‌های تلفن همراه حداکثر تا پنجشنبه 21 مرداد ماه برای ارسال آثار خود به نخستين دوره رقابت‌های WSA-mobile ايران فرصت دارند.

دبير همايش و رقابت‌های دستاوردهاي رايانه‌اي ايران با بيان اين مطلب افزود: ايران به جشنواره جهانی WSA-Mobile پيوسته و در نتيجه امکان شرکت تمام آثار موبايل ايرانی حتی به زبان فارسی فراهم شده است. پس از داوري مقدماتی در نمايندگی WSA در ايران، آثار برتر به عنوان نمايندگان جمهوری اسلامی ايران به رقابت‌هاي جهاني دستاوردهاي رايانه‌اي فرستاده مي‌شود تا با نمايندگان 168 كشور جهان رقابت كنند.

احسان رياضی اصفهانی ادامه داد: جشنواره جهاني WSA-Mobile، زير نظر سازمان ملل متحد برگزار مي‌شود که مکمل رقابت‌های WSA و WSYA است که پيش از اين شاهد افتخارات آثار ايرانی در آنها بوده‌ايم.

رياضی بخش مهمی از ارزش آفرينی اين رقابت‌ها برای شرکت کنندگان ايرانی را در در شناخت بهتر دنيا از توانمندي‌هاي كشور و شرکت‌های برگزيده و به دنبال آن افزايش کارآفرينی، صادرات نرم‌افزاری و موفقيت بيشتر شركت‌ها و متخصصان ايراني در ارايه دستاوردهاي رايانه‌اي بين‌المللي دانست.

وي ضمن دعوت از تمام توليد کنندگان و صاحبان آثار رايانه‌ای و اينترنتی موبايل به ويژه شرکت‌های خصوصی جهت حضور در اين رقابت‌ها اظهار اميدواري كرد كه با وجود فرصت بسيار محدودی که برای شرکت آثار در رقابت‌های جهانی باقيست شاهد آثار ارزنده‌ای به عنوان نمايندگان شايسته ايران باشيم.

رياضی اظهار داشت: جشنواره جهاني داراي هشت شاخه است كه موضوعات متنوعی را از موضوعات فرهنگی و گردشگری تا سرگرمی و تجاری در بر می‌گيرد.

برای حضور در اين دوره رقابت‌های بين‌المللی، اشخاص اعم از حقيقی و حقوقی می‌توانند با دريافت فرم از سايت
www.WSA.ir و مطالعه شرايط شرکت در اين رقابت‌ها حداکثر تا بيست و يکم مرداد ماه اقدام فرمايند.
همچنين تلفن 88630279 به امر مشاوره ارسال کنندگان آثار اختصاص دارد.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

ساخت کوچکترین اسپیکر دنیا با صدایی با کیفیت



 

طراحان ژاپنی موفق به ساخت کوچکترین اسپیکرهای سیار جهان شده‌اند که با وجود اینکه این اسپیکر مکعبی به ابعاد ۲,۵ سانتیمتربوده و به راحتی در جیب جای می گیرد، از کیفیت خوبی برخوردار است.

به گزارش فارنت ، این مکعب کوچک که Landport Cube نام دارد ویژه دستگاه‌های قابل‌حمل موسیقی ساخته شده است و در درون آن بلندگوهایی استریو تعبیه شده که با بهره‌گیری از باتری‌هایی قابل شارژ و جک ۳٫۵ میلیمتری و پورت یو اس بی می‌تواند به مدت ۴ تا ۵ ساعت صدایی با کیفیت را از بلندگوهای خود با قدرت ۰٫۸ وات پخش کند.

کارشناسان شرکت ژاپنی لندپورت قدرت این اسپیکر را که قیمت آن ۲۵ دلار اعلام ده است، با بلندگوهای رومیزی برابر می دانند.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

تبدیل همه فرمت ها در سایت Online-ConVert



 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید یک فایل صوتی را از فرمتی مثلا wav به mp3 تبدیل کنید یا اینکه فرمت تصویری avi را به mkv؟ و یا اصلا تا به حال نیاز به ساخت یک فایل PDF داشته اید؟

برای انجام هرکدام از این کارها شما نیاز به داشتن ابزار مخصوص به همان کار هستید. برای مثال نمیتوانید با یک تبدیل کننده صوتی اسناد Doc را به PDF تبدیل کنید یا از ان برای تبدیل ویدیو استفاده کنید.

Online Convert

اما می‌توانید با استفاده از Online-ConVert همه این کار ها را در یک محیط آن هم به صورت آنلاین انجام دهید. این سایت با ارایه هرگونه فرمت فایلی که نیاز به تبدیل دارد شما را از هر گونه ابزار تبدیل دیگری بی نیاز خواهد کرد. مهمتر از همه این است که آنلاین اینکار را برای شما انجام میدهد.

پس از ورود به سایت شما قادر خواهید بود از میان خیل عظیم فرمت ها یکی از فرمتهای Image, Audio, Video, Document, E-book را انتخاب کنید و بعد از آپلود فایل مورد نظرتان, فایل تبدیل شده‌ی آن را دریافت کنید. این سایت حتی به شما امکان میدهد محتوای مورد نظر خود را با تعداد زیادی الگوریتم مانند md5, haval و … کدگزاری یا hash کنید.

 
 

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

Copy Cat: اسکنر کوچک با قابلیتهای بزرگ



 

حتماً تا به حال از دوربین دیجیتال تان برای گرفتن عکس از یک متن یا سند مهم که بریتان ارزشمند بوده است استفاده کرده اید. احتمالا قبلا انواع اسکنرهای جیبی و خودکاری را هم در برخی فروشگاه ها دیده اید. اما اسکنر Copy Cat در عین کوچک بودن، مشخصات فنی جالبی هم دارد.

پرتابل بودن این اسکنر باعث می شود که به راحتی بتوانید هر چیزی را که بخواهید اسکن کنید البته تا جایی که قد و قواره این اسکنر ما اجازه بدهد. فقط کافی است آن را بر روی سطحی که می خواهید از سویی به سوی دیگر به حرکت در آورید. منبع تغذیه آن نیز دو باطری قلمی است و طراحی هوشمندانه آن به صورتی است که به راحتی می توانید تا 200 صفحه از صفحات کتاب، مجلات، عکس، متن و تقریباً هر سندی را که اراده کنید در چند ثانیه اسکن کنید.

تصاویر به صورت رنگی و با رزولوشن 600dpi اسکن شده و با فرمت JPG روی کارت SD با ظرفیت 32 گیگا بایتی که به همراه دستگاه عرضه خواهد شد ذخیره میگردد. این اسکنر با سیستم عاملهای ویندوز و مک سازگاری دارد. نرم افزار قابلیت تشخیص متن یا همان OCR انگلیسی نیز به همراه آن ارایه می شود که به راحتی می توان عکس را به متن با فرمتهای قابل ویرایشی مانند Word یا Excel تبدیل کرد.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

اینترنت اکسپلورر ۱۵ ساله شد



 

500x_iebirthday_01.jpg

۱۵ سال پیش در ۱۶ اوت سال ۱۹۹۵ اولین نسخه از مرورگر مشهور مایکروسافت متولد شد. تقریبا اکثر کاربران اینترنت نخستین اتصال خودشان به شبکه جهانی را با این مرورگر آغاز کرده اند. و هنوز برای بعضی ها ايکون این مرورگر، نماد اینترنت است و تصور می کنند این تنها روش اتصال به اینترنت و مرور صفحات است. ‏

این مرورگر با رشد فوق العاد اش توانست تا سال ۲۰۰۲ تقریبا ۹۵ درصد کاربران اینترنت را به خود جذب کند. اما بعد از آن با ورود رقبای امن تر و سریع تر شاهد کاهش سهم خود بوده است به طوری که آخرین آمار نشان میدهد که هم اکنون کمتر از ۶۰ درصد کاربران اینترنت در دنیا از این مرورگر برای اتصال به اینترنت استقاده می کنند. ‏

500x_1yly.jpg

اگر شما هم کاربر اینترنت اکسپلورر هستید بهتر است همیشه از آخرین نسخه آن که در حال حاضر ۸ است استفاده کنید. همین الان بررسی کنید که از کدام نسخه استفاده می کنید؟ اگر نسخه ۶ یا پایین تر را دارید باید بدانید که در خطر بالای آلوده شدن به انواع بدافزار هستید و باید فورا یا آن را ارتقا دهید و یا از یک مرورگر دیگر استفاده کنید.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

مدیرعامل جدید برای نوکیا از مایکروسافت



 

nokia-logo-ms-canada-600-1284111697.jpg

 

سرانجام نوکیا شایعات چند روز اخیر مبنی بر تغییر مدیرعامل اش را تایید کرد. Olli - Pekka Kallasvuo مدیر عامل قبلی جایش را با فرد جدیدی جایگزین کرده است و حالا سکان رهبری نوکیا به دست استفان الوپ است. فردی که تا پیش از این مدیر بخش تجاری مایکروسافت بوده است. ‏

اقای الوپ اهل کانادا است و در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده است. او پیش از مایکروسافت هم مقام های مدیریتی و اجرایی مختلفی در شرکت هایی مانند آدوبی و ماکرومیدیا داشته است. ‏

در واقع پیش زمینه قوی مدیرعامل جدید در شاخه نرم افزار و سابقه اثبات شده او در به وجود آوردن تغییر، یک عامل مهم برای این حرکت در نوکیا بوده است. چرا که این شرکت به شدت تلاش می کند تحولات اساسی درون سازمانی ایجاد کند و جایگزین کردن مدیرعامل در این مسیر حرکت مهمی محسوب می شود. ‏


stephenelop1.jpg

‏ ‏

مدیرعامل قبلی نوکیا از چند روز دیگر پستش را به استفان الوپ واگذار می کند اما همچنان به عنوان عضو هیات مدیره و سهام دار این شرکت به کار ادامه خواهد داد. ‏

جالب است بدانید زمانی که آقای الوپ به استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت گفته تصمیم دارد مایکروسافت را به قصد نوکیا ترک کند بالمر به او گفته از این کار او ناامید شده اما حمایتش می کند به خاطر احترامی که برای نوکیا به عنوان یک شرکت قایل است. او حتی به الوپ جهت انجام مراحل انتقال کمک هم کرده است. ‏

باید ببینم طی چند ماه آینده مدیرعامل جدید چه تغییراتی در نوکیا به وجود می آورد و آیا این شرکت قادر خواهد بود در این جنگ تلفن های هوشمند خودش را بالا بکشد یا نه. ‏

+ نوشته شده در سه شنبه هجدهم مرداد 1390ساعت 15:28 توسط یاور هاشمی | آرشیو نظرات

وزير ارتباطات در خصوص سرعت پايين اينترنت، درصد واقعي ضريب نفوذ اينترنت، كاهش مشتري مداري در شركت مخابرات و فيلترينگ مورد سوال و انتقاد اعضاي اتاق تهران قرار گرفت.

 


به گزارش فارس، برخي از اعضاي هيئت نمايندگان اتاق تهران و نمايندگان تشكل‌هاي صنفي حوزه IT‌ مواردي نظير فيلترينگ، سرعت پايين اينترنت، درصد واقعي ضريب نفوذ اينترنت،‌ واگذاري مخابرات، كاهش قدرت چانه‌زني در وزارت ارتباطات، قرار دادن سقف ريالي براي ميزان مكالمه، وضعيت يارانه مخابرات پس از هدفمند كردن يارانه‌ها و ميزان سرمايه‌گذاري‌ها و درآمدها در اين بخش را در حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اتاق بازرگاني تهران به بحث و نقد گذاشتند.

Dial up خيلي وقت است كه منسوخ شده است
پدرام سلطاني عضو هيئت نمايندگان اتاق ايران و تهران در اين نشست اظهار داشت: با توجه به انحصاري كه وجود دارد و با توجه به كيفيت اينترنت ارائه شده در كشورمان قيمت اينترنت بسيار بالا است در حالي كه در دنيا ارائه خدمات اينترنتي به صورت Dial up خيلي وقت است كه منسوخ شده است و حتي شهروندان عادي در دنيا از اينترنت با پهناي باند استفاده مي‌كنند در حالي كه در كشور ما حتي وزارتخانه‌هاي دولتي از اين امكان محروم هستند چرا كه به نظر مي‌رسد زيرساخت‌هاي لازم در اين خصوص فراهم نشده است.

استفاده از فيلترشكن به يك امر بديهي تبديل شده است
وي افزود: در فيلترينگ وضعيت نامطلوبي داريم و برخورد با اينترنت در اذهان شهروندان يك برخورد امنيتي بوده است.
عضو هيئت نمايندگان اتاق تهران گفت: قبح دور زدن سياست‌گذاري‌هاي دولت در خصوص فيلترينگ ريخته شده است و استفاده از فيلترشكن به يك امر بديهي تبديل شده است.

وي افزود: بحث واگذاري شركت مخابرات ضربه سنگيني به بخش خصوصي وارد كرد و اميد را براي حضور بخش خصوصي در عرصه مخابرات و فناوري اطلاعات تقريبا به نااميدي منتج كرد.
سلطاني گفت: تركيب جديد شركت مخابرات نشان مي‌دهد قدرت چانه‌زني وزارت ارتباطات با شركت مخابرات كمتر شده است.

وي با انتقاد شديد از كاهش مشتري‌مداري در مخابرات گفت: قرار دادن سقف ريالي براي ميزان مكالمه، توهين آشكار به مشتركين است.

وضعيت تعرفه‌ها پس از هدفمند شدن يارانه‌ها مشخص شود
در ادامه فرهاد فزوني با طرح سؤالاتي از وزير ارتباطات خواست تا ميزان سرمايه‌گذاري در توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي، ميزان درآمدها در اين بخش را مشخص كند و اگر دولت در اين بخش يارانه‌اي به مردم مي‌دهد در صورت اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها چه اتفاقي خواهد افتاد.

تا مشكل دسترسي را برطرف نكنيم به هيچ يك از اهداف برنامه پنجم نمي‌رسيم
همچنين خادمي از نظام صنفي رايانه در ادامه اين نشست گفت: تا مشكل دسترسي را برطرف نكنيم به هيچ يك از محورهاي ياد شده در برنامه پنجم نمي‌رسيم و تمام اهداف ياد شده حالت شعاري پيدا مي‌كند چرا كه ما معتقديم بايد مشكل دسترسي حل شود و حداقل سرعت بيان شده از سوي وزير ارتباطات يعني 512 KB بايد اجرا شود.

وي با بيان اينكه سازمان تنظيم مقررات بايد از حاشيه به متن بيايد، اظهار داشت: ما سال 87 ،400 هزار پورت نياز داشتيم اما در حال حاضر به 3 ميليون پورت نيازمنديم اما تنها 100 هزار پورت را پر كرده‌ايم.

درصد دقيق ضريب نفوذ اينترنت در كشور را اعلام كنيد
در ادامه اين نشست خبرنگاري با انتقاد از اينكه مسئولين ما آمارهاي جهاني را قبول ندارند، اظهار داشت: از وزير ارتباطات مي‌خواهيم تا درصد دقيق ضريب نفوذ اينترنت در كشور را اعلام كند هر چند كه ما معتقديم در ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت ما سهمي زير يك درصد داريم.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

میکروسافت با آن وداع کرد!



 
محدود كردن رسمي پشتيباني و انتشار وصله براي ويندوز 2000 و ويندوز اكس پي سرويس پك شماره دو، جديدترين مورد از اقدامات مايكروسافت براي كنار گذاشتن محصولات و فن‌آوري‌هايي است كه بيش‌تر از فايده خود عمر كرده‌اند يا هرگز در سطح بالايي مفيد نبودند.
در حالي كه برخي در صنعت بسيار مايلند مايكروسافت به كنار گذاشتن محصولات بيش‌تري (مانند اينترنت اكسپلورر 6) پيش از وارد شدن لطمات بيش‌تر از سوي آن‌ها سرعت دهد؛ اين غول نرم‌افزاري از آغاز سال 2010 تاكنون شماري از محصولات خود را كنار گذاشته است.
*پشتيباني و وصله‌هاي ويندوز 2000

مايكروسافت سه‌شنبه هفته گذشته آخرين وصله‌ها براي ويندوز 2000 و ويندوز اكس پي سرويس پك دو را منتشر كرد و اكنون برعهده خود كاربران است كه به سرويس پك شماره سه اين اكس پي يا ويندوز سون ارتقاء يابند. در اين ضمن برخي از ناظران پيش‌بيني كرده‌اند كه هكرها پيش از مهاجرت كاربران از اين نرم‌افزار قديمي، زمان پركاري پيش رو داشته باشند.

* تلفن‌هاي Kin

مايكروسافت كم‌تر از سه ماه پس از رونمايي نسل جديد تلفن‌هاي هوشمند Kin اعلام كرد توليد آن‌ها را متوقف مي‌كند و به‌جاي آن برروي عرضه نرم‌افزار ويندوز فون سون متمركز مي‌شود و ديگر اين تلفن‌ها را به بازار اروپا كه قرار بود در پاييز عرضه شوند، روانه نخواهد كرد.

گوشي‌هاي Kin نخستين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده از سوي مايكروسافت و هر دو داراي قابليت‌هاي شبكه اجتماعي براي دسترسي به فيس بوك و توييتر بودند؛ پلير ديجيتالي زون مايكروسافت براي پخش آهنگ، ويديو و راديو اف ام در آن‌ها گنجانده شده و ويژه كاربران تلفن همراه جوان طراحي شده بودند. اين گوشي‌ها هم‌چنين مبتني بر نرم‌افزار ويژه‌اي به نام ويندوز فون OS بودند.

اين گوشي‌هاي سياه رنگ توسط شرکت ژاپني شارپ ساخته شده و به گونه‌اي طراحي شده‌ بودند که تنها با يک دست مورد استفاده قرار بگيرند.

*رايانه لوحي Courier

مايكروسافت در ماه آوريل تاييد كرد كه توسعه و توليد را در پروژه رايانه لوحي خود متوقف كرده است. انتظار مي‌رفت اين دستگاه در نيمه دوم سال جاري ميلادي روانه بازار شود و ظاهرا شبيه يك كتاب با دو نمايشگر هفت اينچي، دوربين داخلي و واي فاي بود و هم‌چنين از وارد كردن اطلاعات به شيوه‌هاي مختلف مانند لمس كردن، دست نوشته و رسم كردن پشتيباني مي‌كرد.

در حالي كه شور و علاقه به رايانه‌هاي لوحي از زمان ورود آي پد اپل به بازار آغاز شده اما مايكروسافت سابقه طولاني در اين زمينه دارد و هنوز هم پايان نگرفته است. استيو بالمر، مدير اجرايي مايكروسافت، به تازگي اعلام كرد كه قرار است شماري از رايانه‌هاي لوحي مبتني بر ويندوز سون در چند ماه آينده وارد بازار شوند.

اين شركت هم‌چنين با هيولت پاكارد برروي يك رايانه لوحي ويندوز سون همكاري كرده بود اما از زمان خريداري شدن پالم توسط هيولت پاكارد، اين پروژه تقريبا به پايان رسيد.

*سرويس ايكس باكس لايو براي بازي‌هاي قديمي

يكي از مقامات مايكروسافت در اوايل ماه فوريه اعلام كرد كه ديگر سرويس ايكس باكس لايو براي كنسول‌هاي ايكس باكس و بازي‌هاي قديمي از جمله بازي‌هاي قابل اجراي ايكس باكس وان در ايكس باكس 360 را ادامه نمي‌دهد. اين سرويس چند بازيكنه در سال 2002 راه‌اندازي شد.

مايكروسافت اعلام كرده سرويس‌هاي ايكس باكس لايو را به شكلي گسترش مي‌دهد كه ديگر با سيستم‌هاي قديمي‌تر سازگار نخواهند بود. طبق گزارش بلومبرگ، ارزش كسب و كار ايكس باكس لايو مايكروسافت يك ميليارد دلار است.

*تخفيف به خريداران در بينگ

مايكروسافت در ماه ژوئن اعلام كرد كه سرويس تخفيف بينگ را كه به خريداران آنلاين محصولات يافته شده از طريق موتور جست‌وجوي اين شركت، تخفيف نقدي ارايه مي‌داد را تعطيل مي‌كند.

به نظر مي‌رسد كه اين ويژگي كه با استفاده از فن‌آوري ساخت شركت Jellyfish.com طراحي شده بود، آنگونه كه اميد مي‌رفت نتيجه خوبي نداشت.

معاون گروه كسب و كار مخاطب آنلاين مايكروسافت در يك پست وبلاگ اعلام كرده بود اين شركت بيش از هزار شريك بازرگان را كه به خريداران تخفيف مي‌دادند، جذب كرده بود اما پس از چند سال تلاش، اين سرويس آنطور كه بايد مورد پذيرش گسترده قرار نگرفته بود.

*سيستم تلفن اينترنتي Response Point

مايكروسافت اعلام كرد در اول ماه اوت فروش سيستم تلفن اينترنتي Response Point خود را متوقف كرده و راه را براي فعاليت برنامه Office Communications Server اين شركت در اين زمينه هموار مي‌كند.

اين اقدام چندان دور از انتظار نبود زيرا مايكروسافت سال گذشته Response Point را به وضعيت تعمير منتقل كرده و برخي از كارمندان گروه اين محصول را اخراج كرده بود. اين سيستم تلفن اينترنتي براي شركت‌هاي كوچكي كه تا 50 كارمند دارند، طراحي شده بود.

*گواهينامه راهكارهاي معماري و زيرساخت مايكروسافت

اما اين شركت ديگر اين گواهي‌ها را عرضه نمي‌كند و براي باقي سال به افراد دارنده اين گواهي‌نامه‌ها يك سال عضويت در انجمن بين‌المللي معماري‌هاي نرم‌افزاري (IASA) عرضه مي‌كند و براي دريافت گواهي IASA يا عضويت سه ساله در انجمن AOGEA كمك مي‌كند.

مايكروسافت مي‌گويد اين گواهي‌نامه‌ها را در سال 2004 و پيش از اينكه اين صنعت، سازمان‌هاي ديگر اختصاص يافته به حرفه معماري را داشته باشد، عرضه كرد.

*ويندوز EBS

مايكروسافت در ماه مارس از طريق يك پست وبلاگ اعلام كرد كه توسعه بيش‌تر ويندوز Essential Business Server را ادامه نمي‌دهد اما به پشتيباني از اين محصول ادامه مي‌دهد.

اين شركت اعلام كرده بود شاهد روي آوردن مشتريان اين محصول به مديريت، مجازي‌سازي و رايانش ابري به عنوان راه‌هايي براي كاهش هزينه‌ها، بهبود بهينگي و افزايش رقابت است.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

ادامه حضور !



 

ایتنا – هرچند مقامات چینی شرط و شروط بسیاری برای ادامه حضور گوگل در این کشور وضع کرده‌اند، ولی بازار سرشار و چند صدمیلیونی این کشور باعث شده است گوگل به این خواسته‌ها تن دهد



شرکت گوگل که چندی پیش با دولت چین شاخ به شاخ شد و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان از مواضع سرسخت خود کوتاه آمد و اعلام کرد به تبعیت از قوانین این کشور تن می‌دهد، اکنون در تلاش است جای پای خود را در این کشور محکم نماید.

به گزارش ایتنا به نقل از دیوید دروموند (David Drummond) یکی از مدیران گوگل، غول جست‌وجو در تلاش است با استخدام کارمندان فروش و مهندسان مورد نظر خود و نیز دو چندان کردن تلاش‌هایش در چین، سهم قابل قبولی از بازار گسترده تبلیغات در این کشور چندصدمیلیون نفری برای خود دست و پا کند.

چین با داشتن صدها میلیون کاربر اینترنتی منافع مالی زیادی برای شرکت گوگل دارد و غول جست‌وجو نمی‌تواند به این راحتی‌ها از این بازار سرشار چشم‌پوشی کند.

با این حال نباید از نظر دور داشت که خودسانسوری، بخشی از توان گوگل را تحلیل می‌برد و این شرکت را از قسمت‌هایی از بازار بالقوه‌ای که می‌توانست به آن دست یابد، محروم می‌سازد.


GoogleChina02.jpg



 

مقامات چینی چندی پیش گوگل را تهدید کرده بودند که مجوز فعالیت غول نرم‌افزاری را در این کشور تمدید نخواهند کرد.

البته این موضوع برای گوگل ختم به خیر شد و این شرکت به ازای کنار آمدن با خواسته‌های دولت چین، توانست سهمی از بازار این کشور برای خود داشته باشد.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:,     

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد